Tampereen osasto

Tampereen osasto on yhdistyksen ensimmäinen alaosasto ja se on perustettu 6.4.1957.

Toimintakalenteri 2024

Tampereen osaston vuosikokous

Pidetään lauantaina 2.3.2024 klo 13, Vatenkin Pellervontuvalla, Pellervonkatu 9, Tampere. Tule osallistumaan ja keskustelemaan vapaamuotoisesti yhteisistä asioista! Nauttimaan vertaistuesta ja kahvitarjoilusta!

Huhtikuulle on suunnitelmissa tutustuminen esteettömään kuntosalitoimintaan. Ajankohta selviää myöhemmin. Jos olet kiinnostunut, ota yhteyttä.

Vappubrunssi 1.5.2024 klo 13

Tampere talon Fuuga-ravintolaan varataan paikkoja 20 hengelle.
Brunssin jäsenhinta on 25€, avustaja jäsenhinnalla (ei jäsenhinta 42€). Tampere talon Vappukonsertissa isossa salissa esiintyy Tampereen Filharmoonikot kapellimestarina Taavi Oramo ja solistinaan Angelika Kaas. Konserttilipun voi varata itse Lippu.fi ja se on omakustanteinen. Ilmoittautuminen ja maksu osaston tilille viimeistään 22.4.2024

Tampereen Komediateatterissa 15.6.2024, Dingo musikaali, esitys klo14.

Lainaus: ”Suomi koki jotain ainutlaatuista v.1984, kun porilaisen Dingon Sinä ja minä -kappaleen musiikkivideo näytettiin Levyraadissa. Hysteria sai alkunsa ja rikkoi kaikki sen aikaiset konserttiennätykset”.
Olemme varanneet lippuja 20 kpl, joista kuusi on pyörätuolipaikkoja. Esityksen jälkeen on varattu ravintolasta (sisältä) ruokailu, nautimme espanjalaisittain paellaa. Jäsenhinta sisältää lipun  ja ruokailun ja on 25 euroa, avustaja jäsenhinnalla (ei jäsenhinta 55€). Ilmoittautuminen ja maksu osaston tilille viimeistään 6.5.2024.
Tammelantorilla tavataan 26.6.2024 torikahvilla noin klo 12, omatoiminen tapaaminen.

Akaan alpakat ja Vanajaveden välkkeet 11.7.2024 kesäpäivän retki.

Liikumme Matrocksin hissibussilla ja matkanjohtajana toimii Juhani Viita.
Kokoontuminen hyvissä ajoin Tampereen Vanhalle kirkolle, mistä lähdemme klo 10.00. Paluu takaisin klo 17 aikoihin. Aamupäivän alkajaisiksi pääsemme tutustumaan suloisiin alpakoihin ja laamoihin.  Puoliltapäivin nautimme maittavan buffet-lounaan Pappilanniemen leirikeskuksessa Vanajaveden rantamilla Valkeakoskella. Kiireettömän aterian jälkeen pidämme kesäisen laulutuokion matkanvetäjän johdolla. Sitten siirrymme katsomaan Myllysaaren museon monipuolista tarjontaa. Seutukunnan historia esittäytyy laadukkaiden museoosastojen myötä. Tämän jälkeen ajelemme Mallasveden ohi Pälkäneelle, jatkamme kunnan keskustaajaman ja Kostianvirran taistelupaikkojen kautta mukavia kyläteitä upeisiin harjumaisemiin Kangasalle. Päivän viimeinen kohteemme on Längelmäveden rannalla sijaitseva Mobilian ravintola, missä pistäydymme pullakahveilla.
Päiväretken jäsenhinta on 45 euroa (ei jäsenhinta 70€). Ilmoittautuminen retkelle ja maksu osaston tilille viimeistään 26.6.2024

Lehtimäen Opisto 31.7.-3.8.2024 (4vrk)
osallistumme Pohjanmaan osaston Heku-kurssille

Yhdistys tukee tätä kurssia 75%.
Kurssihinta on 15€/vrk eli koko kurssin hinta on 60€/jäsen, avustaja jäsenhinnalla.  Hintaan sisältyy 30 minuutin jalkahoito, ohjelma, majoitus ja ruokailut. Lisäksi ostettavana jotain hoitoja sen hetkisen tarjonnan mukaan.
Kurssille ilmoittautuminen tehdään Polioinvalidit ry:n toimistolle soittamalla puh. 09 68 60 990 tai sähköpostilla  kirsti.paavola@polioliitto.com . Yhteiskuljetusta ei järjestetä. Seinäjoelle pääsee junalla ja asemalta Lehtimäelle on mahdollisuus pyytää auto noutamaan. Tai omilla kyydeillä.
Ilmoittautuminen Helsinkiin ja maksu Tampereen osaston tilille ehdottomasti viimeistään 28.6.2024.
Sara Hilde nin taidemuseoon 28.8.2024 , Laiturikatu 13, Särkänniemi, Tampere. Olemme varanneet opastetun kierroksen ja sen jälkeen kahvitarjoilun. Esillä esim. Jean-Michel Othonelin näyttely lasi- ja metalliteoksia ja maalauksia. Jäsenhinta 10 euroa, maksu kerätään paikanpäällä. Ilmoittautuminen osallistumisesta kuitenkin tarvitaan 14.8.2024 mennessä.

Terveisin

Johtokunta