Pääkaupunkiseudun osasto

Päspon tapahtumia 2021

Allasvoimistelu Myllypuron Metropolian altaalla

Allasvoimistelun paikka on vaihtunut, koska Ortonin allas on vuokrattu kokonaisuudessaan Suomen Uimakoulu Oy:lle. Allasvoimistelemme siis jatkossa Metropolia Myllypuron altaalla, osoitteessa Myllypurontie 1 C, 00920 Helsinki. Sisäänkäynti on kadun puolella, parkkihallin oven vieressä. Meillä hallissa ilmainen pysäköinti. Allasvoimistelu alkaa 23.9. ja syyskausi päättyy 16.12. Jumppaamme altaalla torstaisin klo12.30-14.30.
Aika sisältää pukuhuoneen, pesutilan, saunan sekä altaan käytön. Voimistelu kestää joko 30 tai 45 min riippuen ohjaajan aikataulusta. Jumppaa ennen tai jälkeen on mahdollisuus uida, kunhan noudatamme meille varattua aikaa.
Allasvoimistelun hintaa on voitu alentaa edullisemman al-taan takia, joka on nyt 45 €/kausi ja lisäksi saamme ilmaisen paikoituksen Metropoli-an parkkihallissa. Muistakaa ilmoittautua Kikalle viimeistään 20.9. paikkoja rajoitetusti.

Heku-kuntoutusta Maskun kuntoutuskeskuksessa

Varsinais-Suomen osasto ja Pääkaupunkiseudun osasto järjestävät yhdessä Maskun neurologisen kuntoutuskeskuksen kanssa heku-kurssin.
Ajankohta: Maanantai 18.10. klo 10.00 - keskiviikko 20.10.2021 klo 15.00.
Majoittuminen: Kahden hengen huoneissa tai halutessa huone yhdelle lisähinnalla.
Kurssille osallistuminen: huom! Kuntoutukseen voivat osallistua niin aiemmin mukana meidän heku-kurssilla olleet kuin myös henkilöt, jotka eivät ole olleet mukana edellisillä jaksoilla. Odotamme kurssin kiinnostavan myös muiden osastojen jäseniä.
Edellisen jakson kävijät: ottakaa testiraporttinne mukaan, entiset testit tehdään, vaikka kurssipaikka onkin vaihtunut. Näin voit seurata niistä mahdollisia muutoksia, näkyykö koronakaranteenin vaikutus.
Ohjelma: Ryhmän ohjelman läpiviennistä huolehtivat fysioterapeutit ja liikunnanohjaaja/kuntohoitaja. Kurssin testit ovat samat kuin viimeksi, näin vertailukelpoisuus aikaisempiin suorituksiisi on helppoa. Kurssiohjelma on rakennettu monipuoliseksi kurssipaikan ammattilaisten kanssa. Aikataulutettu/ryhmäkohtainen ohjelma jaetaan vasta alkuinfossa. Kurssi on ryhmämuotoinen. Ryhmän käyttöön varataan suihkupyörätuolit pesu- ja allastiloihin.
Ruokailuun on tarjolla kantoapua kuntoutuslaitoksen puolesta. Talon oma vapaa-ajan ohjelma selviää paikan päällä.
Kurssiohjelman jouhevan läpiviennin takia kurssilaiset jaetaan välillä kahteen eri ryhmään ja välillä olemme kaikki samassa tilassa. Tämä järjestely edellyttää sopivaa osallistujamäärää. Kurssipaikkoja on kaikkiaan 20 kurssilaiselle, kannattaa varmistaa ajoissa kurssipaikka.
Ilmoittautuminen: Voit kysyä mahdollisia vapaita paikkoja Polioinvalidit ry:n toimistolta puh.09-6860 9930 tai e-mail kirsti.paavola@)polioliitto.com. Ilmoita samalla mahdollisesta erikoisruokavaliostasi ja apuvälineistäsi.
Hinta: Polioinvalidit ry tuki huomioitu kurssipaketin ja perushuoneen 2-h yhteishinnassa. Hinta sisältää 2 vuorokauden majoituksen, ruokailut ja ohjelman mukaiset ryhmäliikunnat ja ohjaukset. Varatessasi kahden hengen huonetta kerro myös huonekaverisi nimi.

Jäsenhinnat ovat seuraavat:
Perushuone 2-h 145 €/hlö
Perushuone 1-h 220 €
Yhden hengen huoneiden määrä rajallinen, kaikille halukkaille ei varmuudella voida taata.
Kaikki huoneet ovat esteettömiä (talon ilmoitus)
Kurssilaisen on mahdollisuus varata myös ylimääräinen majoitusyö ennen kurssin alkua. (Su-Ma, sis. aamiaisen)
55 €/hlö majoitus 2 hh perushuoneessa
75 €/hlö majoitus 1 hh perushuoneessa

Maksaminen: Pääkaupunkiseudun osastolaiset: Kurssihinta sekä mahdollinen lisäyö maksetaan Polioinvalidit ry:n tilille. Danske Bank FI18 8000 1300 2228 75 viimeistään ennen kurssin alkua.
Henkilökohtaisen viitenumeron käyttäminen on suotavaa.

Matka kursseille: Jokainen osallistuja huolehtii itse matkoistaan, kimppakyytimahdollisuutta kannattaa kysellä.
Seuranta: Tavoite toteuttaa seuraava kurssi vuoden päästä.

Helsingin kaupunginteatteri

16.10. Klo 18.00
Menemme katsomaan Helsingin Kaupunginteatterin suurelle näyttämölle musikaalia ”Niin kuin taivaassa” Musikaali kertoo menestyneen kapellimestarin Daniel Dareuksen paluusta lapsuuden kotiseudulle pieneen pohjoisruotsalaiseen kylään. Terveysongelmista kärsinyt huippumuusikko haluaisi elää hiljaiseloa, mutta löytää pian itsensä johtamasta kyläläisten kirkkokuoroa ja keskeltä värikästä ja elinvoimaista yhteisöä. Monenkirjavan maalaiskuoron joukosta löytyy paitsi ystäviä myös vanhoja haavoja ja lopulta todellinen rakkaus.
Musikaalin hinta on jäsenille 50 €, ei jäsenille 88 € ja avustajien lipun maksaa PÄSPO.
Kysy vapaita paikkoja kirsti.paavola @polioliitto.com tai 09 6860990.

Torstaikerho

Syksyn kerhoillat:
Lokakuu 14.10.
Marraskuu 11.11.
Joulukuu 9.12.
Varmista ennen tuloasi onko tullut koronan takia muutoksia.

Yhteystiedot:
Ilmoittautumiset: Kirsti Paavola puh. 6860 9930 tai 040-522 9657