Tampereen osasto

Tampereen osasto on yhdistyksen ensimmäinen alaosasto ja se on perustettu 6.4.1957.

Toimintakalenteri 2024

Huhtikuulle on suunnitelmissa tutustuminen esteettömään kuntosalitoimintaan.
Ajankohta selviää myöhemmin. Jos olet kiinnostunut, ota yhteyttä.

Vappubrunssi

1.5.2024 klo 13 Tampere talon Fuuga-ravintolaan varataan paikkoja 20 hengelle.
Brunssin jäsenhinta on 25 € (ei jäsenhinta 42 €). Tampere talon Vappukonsertissa isossa salissa esiintyy Tampereen Filharmonikot kapellimestarina Taavi Oramo ja solistinaan Angelika Kaas. Konserttilipun voi varata itse Lippu.fi, ja se on omakustanteinen. Ilmoittautuminen ja maksu osaston tilille viimeistään 22.4.2024

Dingo musikaali

Tampereen Komediateatterissa 15.6.2024 klo14.
Lainaus: ”Suomi koki jotain ainutlaatuista v.1984, kun porilaisen Dingon Sinä ja minä -kappaleen musiikkivideo näytettiin Levyraadissa. Hysteria sai alkunsa ja rikkoi kaikki sen aikaiset konserttiennätykset”.
Olemme varanneet lippuja 20 kpl, joista kuusi on pyörätuolipaikkoja. Esityksen jälkeen on varattu ravintolasta (sisältä) ruokailu, nautimme espanjalaisittain paellaa. Jäsenhinta sisältää lipun ja ruokailun ja on 25 € (ei jäsenhinta 55€). Ilmoittautuminen ja maksu osaston tilille viimeistään 6.5.2024.

Torikahvilla

Tammelan torilla tavataan 26.6.2024 torikahvilla noin klo 12.

Akaan alpakat ja Vanajaveden välkkeet

11.7.2024 kesäpäivän retki.
Liikumme Matrocksin hissibussilla ja matkanjohtajana toimii Juhani Viita.
Kokoontuminen hyvissä ajoin Tampereen Vanhalle kirkolle, mistä lähdemme klo 10.00. Paluu takaisin klo 17 aikoihin.
Aamupäivän alkajaisiksi pääsemme tutustumaan suloisiin alpakoihin ja laamoihin. Puoliltapäivin nautimme maittavan buffet-lounaan Pappilanniemen leirikeskuksessa Vanajaveden rantamilla Valkeakoskella. Kiireettömän aterian jälkeen pidämme kesäisen laulutuokion matkanvetäjän johdolla. Sitten siirrymme katsomaan Myllysaaren museon monipuolista tarjontaa. Seutukunnan historia esittäytyy laadukkaiden museo osastojen myötä. Tämän jälkeen ajelemme Mallasveden ohi Pälkäneelle, jatkamme kunnan keskustaajaman ja Kostia virran taistelupaikkojen kautta mukavia kyläteitä upeisiin harjumaisemiin Kangasalle. Päivän viimeinen kohteemme on Längelmäveden rannalla sijaitseva Mobilian ravintola, missä pistäydymme pullakahveilla.
Päiväretken jäsenhinta on 45 € (ei jäsenhinta 70 €). Ilmoittautuminen retkelle ja maksu osaston tilille viimeistään 26.6.2024.

Lehtimäen Opisto Heku-kurssi

31.7.-3.8.2024 (4vrk) osallistumme
Pohjanmaan osaston Heku-kurssille.
Kurssihinta on 15 €/vrk eli koko kurssin hinta on 60€/jäsen, avustaja jäsenhinnalla. Hintaan sisältyy 30 minuutin jalkahoito, yhteinen ohjelma, majoitus ja ruokailut. Lisäksi ostettavana jotain hoitoja sen hetkisen tarjonnan mukaan.
Kurssille ilmoittautuminen tehdään Polioinvalidit ry:n toimistolle soittamalla puh. 09 68 60 990 tai sähköpostilla kirsti.paavola@polioliitto.com . Yhteiskuljetusta ei järjestetä. Seinäjoelle pääsee junalla ja asemalta Lehtimäelle on mahdollisuus pyytää auto noutamaan. Tai omilla kyydeillä.
Ilmoittautuminen Helsinkiin ja maksu Tampereen osaston tilille ehdottomasti viimeistään 28.6.24.

Sara Hildenin taidemuseo

28.8.2024 , Laiturikatu 13, Särkänniemi, Tampere. Olemme varanneet opastetun kierroksen ja sen jälkeen kahvitarjoilun. Esillä esim. Jean-Michel Othonelin näyttely lasi- ja metalliteoksia ja maalauksia. Jäsenhinta 10 €, maksu kerätään paikanpäällä. Ilmoittautuminen osallistumisesta kuitenkin tarvitaan 14.8.2024 mennessä.
Osaston toiminta/tapaamiset pyritään järjestämään esteettöminä ja avustaja/tukihenkilö pääsee mukaan aina jäsenhinnalla!

Yhteydenotot:
leila.lahtipatari(a)gmail.com